förlossningen i snabbversion

jaa den 29/5 på kvällen va emma, daniel, ofelia jag o tilde på mållsjön för avv ta oss ett kvälls dopp.
När jag sen kom hem o gick på toa märkte jag att slemproppen hade gått..men visst det kan den ju göra flera veckor innan..
aja tänkt jag o gick o la tilde. Efter det gick jag o la mig på soffan för jag kände ett visst tryck neråt men inte mer än vanligt.
efter några timmar ringde jag till jonas typ vid 23.00 o sa att jag känner lite men jag går o lägger mig så får vi se vad som händer..
reste mig från soffan o gick mot toaletten o splash..där gick vattnet..ringde jonas o berättade o sa att jag måste ringa förlossningen men han kan ju förbereda sig..
ringde in till förlossningen o de ville att jag skulle komma in då bebisen inte va fixerad..
ringde jonas o sa att du fåt komma hem nu för vi måste åka in o då säger han; jaa jag måste bara rapportera in allt först..ehh näää det behöver du inte alls sa jag..det e bara för dig att komma hem se du!!

I bilen in började jag känna mer o mer o när vi kom in blev jag kopplad till ett ctg..satt där en stund o efter ett tag fick vi ett rum vi kunde vila lite på..jaa jonas kunde då sova men på en annan satte värkarna igång ordentligt.
Jag sa till att jag ville prova o bada för att det kunde ju hjälpa lite. låg i badet i typ 2 timmar o seb när jag kom upp ( vilket inte e det lättaste för en flodhäst) frågade de om jag villa ha lite lustgas o det ville jag ju självklart.

jaa sen blev det ett förlossnings rum där jag va i ca 4.5 timmar o plågades=)
ville sitta på en sån där boll för att kunna röra mig så mycket som möjligt..
Jonas o cia(barnmoskan) tyckte att jag hade det jobbigt o ville att jag skulle prova kvaddlar,,
alltså det va det värsta jag någonsin ha gjort..fy faaaaaannn va ont det gjorde..ja allt annat gör ju me ont men detta tog priset..
det va värre än allt annat jag vart me om..det e ju när de sprutar in vatten precis under huden för att "lätta på trycket" som de säger..nä fy faen..det blev bara ett stick o hade jonas suttit brevid mig då hade jag antagligen slagit i hjäl honom=)

nä efter några timmar kunde jag inte hålla emot värkarna mer o på typ 5 minuters kryst värkar kom en helt underbar elli ut..vi visste ju inte vad det skulle bli men min känsla va ju tjej, o alla vet ju att vi allti ha rätt=)

nä alltså det finns inget bättre än att få upp det lilla livet på magen efter mycket kämpande..
någon mer underbar känsla finns inte..

Elli moilanen:
50cm 3530 g
30/6-11
*världens mest underbaraste unge*


Kommentarer
Postat av: sassa

Nämen se goddag!! Satt och kikade runt lite och hittade hit:-) Alltid lika roligt att läsa förlossningsberättelser, ska nog me skriva ner lite om min:-)

kramar!!

2011-09-09 @ 15:05:04
URL: http://flipfloppans.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja det fick ju bli en snabb version..kommer kanske en längre sen när jag orkar det=)

2011-09-11 @ 09:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0